سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، زنده کننده جان و روشنی بخش خرد و کشنده نادانی است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :40
بازدید دیروز :24
کل بازدید :336287
تعداد کل یاداشته ها : 128
103/2/9
1:39 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
داود ایموری[35]
حضرت مهدی (ع)کیست و برای چه در ادیان مختلف نام مبارک این امام غایب به صوررت مکرر امده است. باور شیعیان از وجود امام زمان از کجا سرچشمه می گیرد

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

 
   
.

 

مهدویت: پیامبر اولی الامر را خلفای خود می خواند که آخرین آنها را حضرت قائم است و خداوند مشارق و مغارب زمین را بر دستهای او فتح خواهد کرد.

القائم نیوز به نقل از خبرگزاری شبستان: در آیه 59 سوره نساء آمده است: یا أیها الذین آمنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و أولی الامر منکم. ای کسانی که ایمان آورده اید. اطاعت کنید خدا را و اطاعت کنید پیامبر خدا و صاحبان امر را.

مقصود از اولی الامر دراین آیه شریفه اشاره به 12 امام (ع) است که اول آنان حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب و آخر آنها حضرت بقیه الله مهدی منتظر(ع) می باشد و این دیدگاه اکثر دانشمندان اسلامی اعم از سنی و شیعه می باشد. (1)

جابربن عبدالله انصاری می گوید: هنگامی که این آیه برپیامبر نازل شد به ایشان عرض کردم: یا رسول الله خداو رسولش را شناختیم، اولی الامر که خداوند اطاعتشان را به طاعت تو مقرون ساخته کیانند؟ آن حضرت فرمود: آنان خلفای من هستند. ای جابر و امامان مسلمین پس از من می باشند. اولشان علی بن ابیطالب سپس حسن، حسین، علی بن الحسین، سپس محمد بن علی که در تورات به باقر معروف است و تو ای جابر او را درک خواهی کرد پس هرگاه اورا ملاقات کردی سلام مرا به او برسان سپس صادق جعفربن محمد و ...            بر گرفته از سایت قائم(عج)                      ادامه مطلب...